Kalendarz wydarzeń

 ◄◄ 
 ◄ 
 ►► 
 ► 
grudzień 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

"Bialystok majn hajm"

Współpraca


SPOSOR ROKU JUBILEUSZOWEGO
 
Energa SA znak inwersyjny-01
 
MECENAT ROKU JUBILEUSZOWEGO

 logo fundacja stefczyka full 01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOWE Logo miasta Gdansk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sopot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
woj pomorskie
 
 
PATRONI MEDIALNI ROKU JUBILEUSZOWEGO
logo rgb Patron medialny Roku Jubileuszowego  
 SZ logoo  
 
 
WSPÓŁPRACA REDAKCYJNA ROKU JUBILEUSZOWEGO
 

RMF-Classic-logo-bordo dopisać współpraca redakcyjna

 

 

PARTNER ROKU JUBILEUSZOWEGO

01 logo tskz podstawowe

Anna Sawicka

Anna Sawicka wiolonczelaAnna Sawicka
wiolonczelistka

Ukończyła Gdańską Akademię Muzyczną (1986 r.) w klasie wiolonczeli prof. Romana Sucheckiego. Od 1986 r. jest związana z Akademią Muzyczną w Bydgoszczy, gdzie pracuje obecnie na stanowisku adiunkta. W latach 1992-1994 była koncertmistrzem Toruńskiej Orkiestry Kameralnej, a od 1996 r. jest koncertmistrzem orkiestry Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Działalność solistyczną realizuje koncertując z pianistką Jadwigą Lewczuk.

Repertuar obejmuje dzieła solowe i kameralne, głównie XIX i XX wieku. Ważnym nurtem działalności A. Sawickiej jest też współpraca z akordeonistką Elżbietą Rosińską. Duo ma na swym koncie prawykonania światowe i polskie utworów pisanych na ten skład przez najwybitniejszych kompozytorów, dość wspomnieć S. Gubajdulinę, A. Piazzoll, I. Yunna, M. Gordiejuka, H. Yalpolę i innych. Programy koncertów uatrakcyniają transkrypcje utworów z różnych epok. A. Sawicka interesuje się szczególnie wiolonczelą barokową (zaopatrzoną w struny jelitowe, bez nóżki, ze smyczkiem-kopią egzemplarza z 1730 r.). Kształciła się w tym kierunku przez rok w genewskiej Szkole Muzyki Dawnej (CMA) w klasie wiolonczeli Ph. Moermoud`a i violi da gamba Robero Gini. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich wiolonczeli barokowej u W. Kuijkena, R. Gini, R. Van der Meera i klasach kameralnych m.in. Ch. Banchini, R. Alessandrini, E. Gatti. W 1995 r. nagrała wraz ze szwajcarskimi artystami “Les Nationes” F. Couperena dla francuskiego radia “Espase2”. Szczególnie interesują artystkę utwory solowe (tzw. “senza basso continuo”) na wiolonczelę - wczesne, XVII w. diminucje włoskie i ricercary, stanowiące ważne ogniwo w zrozumieniu powstałych pół wieku później “6 suit na wiolonczelę solo” J.S. Bacha. Obecnie A. Sawicka współpracuje z klawesynistką Marzeną Buchwald-Różyczką. W programie dominują bardzo rzadko wykonywane pierwsze utwory wiolonczelowe z XVII w. Repertuar obejmuje również utwory XVIII w., prezentujące różne narodowe style (włoski, francuski, angielski i inne). Artystki używają, w zależności od dobranego repertuaru, historycznych strojów (np. Wiolonczelowy strój boloński) i temperacji, co dodatkowo ma zapewnić wykonanie wierne dawnym stylom.

Poleć