Kalendarz wydarzeń

 ◄◄ 
 ◄ 
 ►► 
 ► 
grudzień 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

"Bialystok majn hajm"

Współpraca


SPOSOR ROKU JUBILEUSZOWEGO
 
Energa SA znak inwersyjny-01
 
MECENAT ROKU JUBILEUSZOWEGO

 logo fundacja stefczyka full 01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOWE Logo miasta Gdansk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sopot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
woj pomorskie
 
 
PATRONI MEDIALNI ROKU JUBILEUSZOWEGO
logo rgb Patron medialny Roku Jubileuszowego  
 SZ logoo  
 
 
WSPÓŁPRACA REDAKCYJNA ROKU JUBILEUSZOWEGO
 

RMF-Classic-logo-bordo dopisać współpraca redakcyjna

 

 

PARTNER ROKU JUBILEUSZOWEGO

01 logo tskz podstawowe

Magdalena Witczak

Magdalena Witczak sopranMagdalena Witczak 
śpiewaczka (sopran liryko-koloraturowy)

 

Ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne im. H. Wieniawskiego w Łodzi

w klasie skrzypiec. Następnie  studiowała w klasie śpiewu solowego ad. Bożeny Harasimowicz w gdańskiej Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki, którą ukończyła otrzymując dyplom  z  wyróżnieniem. Jest laureatką wielu konkursów sztuki wokalnej.

W październiku 2004 zdobyła wyróżnienie oraz dwie nagrody specjalne na I Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. A. Didura w Bytomiu. W maju 2006 uzyskała stopień doktora sztuki muzycznej, w dyscyplinie artystycznej  wokalistyka. Prowadzi bogatą działalność artystyczną. W repertuarze posiada zarówno utwory operowe (16 partii), oratoryjno-kantatowe (43 dzieła) oraz szereg pieśni (ponad 100 utworów). Występowała z takimi dyrygentami, jak: J. Maksymiuk, J. Katlewicz, B. Jarmołowicz,  W. Rajski,  M.J. Błaszczyk,

T. Wicherek, K. Buman,  J. Przybylski, T. Bugaj, S. Chrzanowski, M. Florencio Jr., R. Silva,

Z. Rychert, A. Knap, S. Wróblewski, P. Sułkowski, M. Caldi. Swoje umiejętności doskonaliła uczestnicząc w kursach interpretacji muzyki wokalnej w kraju i za granicą pod kierunkiem takich pedagogów jak: Judith Beckmann (Bachakademie Stuttgart), Krystyna Szostek-Radkowa, Gerhard Kahry, Christiane Hampe, Christian Elsner, Ryszard Karczykowski, Fedora Barbieri, Wojciech Drabowicz, Olga Szwajgier. Działalność koncertową rozpoczęła już w czasach studenckich wykonując  „Stabat Mater”J. Haydna  (Filharmonia Częstochowska  1996).

 

Obecnie współpracuje  z  filharmoniami  i  orkiestramiw całej Polsce (m. in. Słupską, Koszalińską, Szczecińską, Zielonogórską, Zabrzańską,  Rzeszowską, Bałtycką, Łódzką, Śląską, Pomorską

w Bydgoszczy, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie, Filharmonią Kameralną w Łomży, Śląską Orkiestrą Kameralną) wykonując rozległy repertuar 

od baroku do współczesności. We wrześniu 1999 roku zadebiutowała rolą Rozyny w „Cyruliku Sewilskim”G. Rossiniego, biorąc udział w premierze rozpoczynającej obchody 50-lecia działalności Państwowej Opery Bałtyckiej. Na deskach tej sceny wielokrotnie wykonała także partie: Zuzanny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta, Noriny w „Don Pasquale” G. Donizettiego, Hanny w „Strasznym dworze”, Fasquity w „Carmen” G. Bizeta, hrabianki Stasi w „Księżniczce czardasza” E. Kalmana oraz Luci w „Gwałcie na Lukrecji” B. Brittena . W lipcu 2000 r. wzięła udział w realizacji opery „La serva padrona” G. B. Pergolesiego w Gdańskiej Operze Marionetek.W latach 2000-2004 współpracowała z Operą i Operetką w Szczecinie, gdzie

w kwietniu 2002 wzięła udział w premierze „Balu maskowego” G. Verdiego występując u boku Fiorenzy Cossotto. W roku 2000 nawiązała trwającą do dziś współpracę z Gdańskim Zespołem Muzyki Dawnej „Cappella Gedanensis”. Z ważniejszych koncertów należy tu wymienić: występ na festiwalu „Niemiecko-Polsko-Litewskie Dni Muzyki Barokowej” wraz z zespołem „Musica Antiqua Köln”  Wilno 2000 oraz prawykonanie kantat J. T. Roemhildta  Gdańsk  2000. W 2005 r wzięła udział w nagraniu tych kantat na płytę CD.

 

W roku 2008 nagrała z tym zespołem solowy motet „In furore” A. Vivaldiego. Brała udział

w licznych festiwalach, m.in.: XXXI Międzynarodowy Festiwal „Wratislavia Cantans”, „Nocera Terinese  Incontri  1997”, „Muzyka i Plastyka - Tempus Paschale”w Lublinie, „Muzyka w Miastach i Zamkach Śląska”  Kamienna Góra, „Muzyka w Starym Klasztorze” Łódź  Łagiewniki, „XI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Religijnej im. Ks. St. Ormińskiego” w Rumii,

IV i VIII Festiwal Młodych Organistów i Wokalistów im. ks. J. Popiełuszki” w Bydgoszczy,

XII Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej”, „Musicales d'ÉTÉ” w Rioclar  Francja, „Muzyczne Dni Drozdowo  Łomża”, „III Dni Muzyki Wokalnej” w Zielonej Górze, „VI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kontrasty” we Lwowie, „Festiwal Muzyki Pasyjnej i Paschalnej”, „Kalejdoskop Form Muzycznych”, „IX Międzynarodowy Letni Festiwal  Toruń  Muzyka i Architektura”, „V Festiwal  Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu”, „XIV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wokalnej  Viva il Canto”,”II Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Pelplińskiej” , Kolory Polski 9. Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej, 43. Międzynarodowy Festiwal Organowy

w Koszalinie, XXVII Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Słupsku, IX Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Skierniewicach, IX Międzynarodowy Festiwal w Kołobrzegu  Muzyka w Katedrze, XIX Festiwal Muzyka w Sandomierzu, XX Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej w Warszawie.Wykonuje utwory współczesnych kompozytorów polskich.

W październiku 2001 r. została zaproszona do światowego prawykonania „Missa Festiva”

K. Rozbickiego, wydane na płycie CD przez firmę Acte Prealable. W roku 2005 wykonała „Angelus” W. Kilara, a także „Papa in Memoriam” na sopran, fortepian i sampler elektroniczny gdańskiego kompozytora G. Grubby. W 2007 wzięła udział w wykonaniu „Mszy Górniczej”

A. Marko wrazz Polską Filharmonią „Sinfonia Baltica” w Słupsku.

 

W 2009 wykonała Kantatę M. Czerniewicza „I noc otoczy Cię jak światło”. Koncertuje w kraju i za granicą. W swoim dorobku posiada nagrania radiowe, płytowe  i telewizyjne. W październiku 2010 Radio Duńskie zarejestrowało i odtworzyło jej recital z muzyką F. Chopina i V. Belliniego. Prowadzi również działalność pedagogiczną prowadząc klasę śpiewu solowego  w PSM I i II st. w Słupsku.„(...) Wielka muzykalność, wrażliwość na słowo, nienaganna intonacja i dykcja pozwalają Magdalenie Witczak wprawiać w zachwyt nawet najbardziej wymagających słuchaczy (...)”.

 

 

Poleć