Kalendarz wydarzeń

 ◄◄ 
 ◄ 
 ►► 
 ► 
sierpień 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

"Bialystok majn hajm"

Współpraca


SPOSOR ROKU JUBILEUSZOWEGO
 
Energa SA znak inwersyjny-01
 
MECENAT ROKU JUBILEUSZOWEGO

 logo fundacja stefczyka full 01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOWE Logo miasta Gdansk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sopot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
woj pomorskie
 
 
PATRONI MEDIALNI ROKU JUBILEUSZOWEGO
logo rgb Patron medialny Roku Jubileuszowego  
 SZ logoo  
 
 
WSPÓŁPRACA REDAKCYJNA ROKU JUBILEUSZOWEGO
 

RMF-Classic-logo-bordo dopisać współpraca redakcyjna

 

 

PARTNER ROKU JUBILEUSZOWEGO

01 logo tskz podstawowe

Silva Rerum

SilvaRerum3Silva Rerum albo 'Las Rzeczy': w tradycji staropolskiej to rodzinna księga rzeczy wartych utrwalenia w pamięci, tworzona z dnia na dzień, zgodnie z biegiem rodzinnej historii. Księgi takie powstawały w polskich domach szlacheckich począwszy od XVI aż do końca XVIII wieku. Koncerty zespołu Silva Rerum są jakby 'muzyczną' wersją takiej księgi. Są one tworzone w oparciu o trzy idee, ważne dla członków zespołu:

Dźwięk Przywrócenie instrumentów dawnych w kulturze współczesnej jest jak otwarcie drzwi do nieznanego świata nowych brzmień. Wrażliwy twórca może tym samym zbliżyć się do piękna i różnorodności języka muzyki XVII i XVIII wieku. DIALOG Każde wydarzenie muzyczne jest szczególnym spotkaniem. Spotkaniem wykonawcy z kompozytorem sprzed wieków. Intymnym spotkaniem muzyków współwykonujących koncert. Pełnym napięcia i ciepła spotkaniem zespołu z publicznością.

INFORMACJA Przygotowując koncerty zespół zawsze stara się rozumieć i prezentować muzykę w szerokim kontekście historycznym. Inspiracje czerpie z historii, kultury społecznej, sztuki baroku, zapisków barokowych muzyków. Ci ostatni podkreślali często, że tylko ten, kto wykształcił w sobie 'bon gout' – dobry smak – może wykonywać muzykę w sposób piękny. Zespół Silva Rerum dąży do tego zarówno na płaszczyźnie estetycznej, jak i intelektualnej.

 

Zespół SILVA RERUM powstał z inicjatywy absolwentek Akademii Muzycznej w Krakowie, Konserwatorium w Amsterdamie, Królewskiego Konserwatorium w Brukseli, specjalizujących się w grze na instrumentach historycznych. W repertuarze zespołu znajduje się muzyka kameralna i orkiestrowa kompozytorów barokowej i klasycznej Europy. Silva Rerum pracuje także nad poszerzaniem repertuaru o kompozycje współczesne przeznaczone na instrumenty historyczne, w tym utwory pisane specjalnie na zamówienie muzyków zespołu.

 

TRZON ZESPOLU S I L V A R E R U M TWORZA MUZYCY:

M A Ł G O R Z A   T A S K O T N I C K A

K L A W E S Y N

Edukacja: Akademia Muzyczna w Krakowie w klasie klawesynu profesor Elżbiety Stefańskiej. Kursy mistrzowskie: Zuzanna Rurkowa, Hugette Dreyfus oraz Jacque Ogg.

Współpraca: Od 1996 roku zespół kameralny Pro Musica Antiqua: sześć płyt z muzyką epoki baroku oraz polską muzyką współczesną wydanych przez firmę DUX. Złota płyta w 2003 roku; nagroda „Najlepsi z Najlepszych” w roku 2007. Jako klawesynistka współpracowała z wybitnymi artystami, m.in. W. Kuijkenem, B. Csologiem.

Zainicjowała powstanie klasy klawesynu w ZSM w Gdańsku-Wrzeszczu, którą do dzisiaj prowadzi. Uczniowie jej są laureatami konkursów oraz stypendiów Ministra Kultury. Jest dr hab. Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Udział w pracach jury ogólnopolskich konkursów i przesłuchań klawesynowych. Inicjatorka Polskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Muzyki Dawnej: prezes, obecnie wiceprezes zarządu. Współorganizacja kolejnych edycji Festiwalu ANIMA MUSICA. W 2003 roku odznaczona przez Ministra Kultury odznaką Zasłużony Działacz Kultury.

 

D A N U T A   Z A W A D A

SKRZYPCE & ALTóWKA BAROKOWA

Edukacja: Akademia Muzyczna w Gdańsku, skrzypce pod kierunkiem ad M. Sobczaka; Akademia Muzyczna w Krakowie: klasa skrzypiec barokowych ad Z. Kaczmarskiego; Królewskie Konserwatorium w Brukseli, klasa skrzypiec barokowych Sigiswalda Kuijkena oraz Sary Kuijken. Kursy mistrzowskie m.in. z M. Toth, E. Onofri, M. Troost, J. Ogg, P Pandolfo, K. Weiss, S. Standeage.

Współpraca: Hofmusici, Bella Indifferenza, Il Gardellino, Orfeo Orchestra, Estro Cromatico, Consortium Sedinum i in.

Członek Polskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Muzyki Dawnej w Gdańsku oraz Młodych Wykonawców Muzyki Dawnej w Krakowie. Aktywnie działa na rzecz promocji muzyki dawnej w Polsce. 

 

M A J A   M I R O C H A

FLETY HISTORYCZNE

Edukacja: psychologia stosowana (UJ), muzykoterapia (AM Łódź), let barokowy w klasie ad Małgorzaty Wojciechowskiej w Akademii Muzycznej w Krakowie; Konserwatorium w Amsterdamie, studia w klasie fletów historycznych prof. M. Roota. Kursy mistrzowskie: R. Brown, P. Holtslag, N. Haddeni in.

Współpraca: współzałożyciel i muzyk zespołu Bella Indifferenza; współpraca z: De Nederlandse Bachvereniging, Capella Cracoviensis,Consortium Sedinum, Sweelink Baroque Orchestra, Chambre 5, Luters Bach Ensemble Groningen, Cracovia Barocca, Floripari i in. oraz z baletem dworskim Cracovia Danza.

Spiritus Movens Festiwalu Królewskie Laboratorium Muzyki Dawnej 2005-07 w Krakowie oraz projektów muzyka dawna + sztuka współczesna. Zamawia i wykonuje premierowo kompozycje współczesne na flet traverso (S.Azarova etc). Stypendystka programu Rządu Holenderskiego „Top Talent”, Stichting Sweelinck Fond, Ministra Kultury RP, Małopolskiej Fundacji “Sapere Auso”, Fundacji im. St. Estreichera. Od 2006 roku zamawia i przygotowuje prawykonania współczesnych kompozycji na flet traverso. Nauczyciel akademicki: Uniwersytet Pedagogiczny oraz Akademia Muzyczna w Krakowie, prowadząc zajęcia dla studentów kierunków Arteterapia i Muzykoterapia. Prowadzi warsztaty na temat wykonawstwa muzyki dawnej dla flecistów.

 

W A N D A   K O Z Y R A

LUTNIA

Edukacja: gitara, Państwowe Konserwatorium w Wersalu; klasa Christiana Chanela, Roberto Aussel i Roland Dyens; Wyższe Państwowe Konserwatorium Muzyki i Tańca

w Lyonie (lutnia renesansowa, klasa Eugène’a Ferré); studia podyplomowe w klasie lutni

u Rolfa Lislevanda w Staatliche Schule für Musik (Trossingen) i na kursach mistrzowskich Eduardo Eguez, Gabriel Garrido i Francis Biggi.

Współpraca: Les Boréades, Concert de l’Hostel Dieu, Aliénor, The Mad Lover et Les Bois de la Fay, Solistes de Lyon (Bernard Tétu), Ensemble Vocal de Grenoble, teatr Artphoneme (Bourg-en-Bresse).

Interesuje się improwizacja, teatrem muzycznym, tańcem renesansowym i  barokowym.

W 2000 roku stworzyła zespół i stowarzyszenie La Cortesia, które zajmuje się twórczością wokół muzyki dawnej, szczególnie w połączeniu z innymi środkami ekspresji (teatr, teatr kukiełkowy,cyrk, taniec). Jako pedagog prowadzi klasę lutni na dziale Muzyki Dawnej Regionalnego Konserwatorium w Lyonie i jest zapraszana by prowadzić kursy Basso Continuo na Akademii Muzycznej w Gdańsku.

 

A G N I E S Z   K A O S Z A Ń C A

WIOLONCZELA BAROKOWA

Edukacja: klasa wiolonczeli współczesnej Jacka Kociubana w Krakowie; tytuł Master in Arts otrzymała w Utrecht Conservatorium, realizując program barokowy, klasyczny i romantyczny pod kierunkiem Violi de Hoog. Studia we Włoszech, w klasie Marco Frezzato (Cesena).

Współpraca: Musica Poetica, Pramea Ensemble, Trio Ryu-Oszanca-Lievonen, ensemble La Chromosfera. Jest regularnie zapraszana na koncerty festiwalowe m.in. Fringe of Utrecht Early Music Festival, Brzezice Festival Slovenia. Współzałożyciel i dyrektor artystyczny serii koncertów Sterren Oude Muziek w Utrechcie. Finalistka konkursów International Young Artists Presentation w Antwerpii, Academia Palatina w Mannheim. Uczestniczyła w nagraniach koncertów fletowych Mozarta w interpretacji Martena Roota dla Globe. Bada barokową improwizację wiolonczelową oraz akordową realizację basso continuo na tym instrumencie. Gra na wiolonczeli z 1763 roku (Benoist Fleury, Paryż).

 

 

Poleć