Kalendarz wydarzeń

 ◄◄ 
 ◄ 
 ►► 
 ► 
sierpień 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

"Bialystok majn hajm"

Współpraca


SPOSOR ROKU JUBILEUSZOWEGO
 
Energa SA znak inwersyjny-01
 
MECENAT ROKU JUBILEUSZOWEGO

 logo fundacja stefczyka full 01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOWE Logo miasta Gdansk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sopot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
woj pomorskie
 
 
PATRONI MEDIALNI ROKU JUBILEUSZOWEGO
logo rgb Patron medialny Roku Jubileuszowego  
 SZ logoo  
 
 
WSPÓŁPRACA REDAKCYJNA ROKU JUBILEUSZOWEGO
 

RMF-Classic-logo-bordo dopisać współpraca redakcyjna

 

 

PARTNER ROKU JUBILEUSZOWEGO

01 logo tskz podstawowe

Medea Berianidze

Medea-Berianidze pianistkaMedea Berianidze

pianistka

Urodzona i wychowana w Tbilisi (Gruzja). Grę na fortepianie rozpoczęła w wieku 8 lat. Ukończyła Liceum Muzyczne i Państwowe Konserwatorium w Tbilisi. Jako solistka-pianistka doskonaliła się pod kierunkiem prof.prof.: C. Kargareteli i E. Rusjszwili, natomiast z zakresu akompaniamentu-kameralistki u prof.prof.: I. Glebowa, N. Łaperaszwili i G. Toroszelidze. Jej wrodzone zdolności pianisty-akompaniatora nie uszyły uwadze pedagogów uczelni. Jeszcze w okresie studiów angażowana była przez Konserwatorium do roli akompaniatorki przy egzaminach wstępnych kandydatów na wyższe studia muzyczne.

Po ukończeniu studiów, w dowód uznania jej talentu, uczelnia rekomenduje artystkę, a Ministerstwo Kultury Gruzji kieruje ją na staż podyplomowy, który odbywa w Moskiewskim Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego na katedrze Nauki Akompaniamentu pod kierownictwem pianisty i akompaniatora prof. E. Szenderowicza, który koncertował z najwybitniejszymi śpiewakami ZSSR. Moskiewskie środowisko muzyczne szybko rozpoznaje w niej ponadprzeciętne zdolności. Medea Berianidze kontaktuje się i nawiązuje współpracę z głównym akompaniatorem Teatru Wielkiego L. Mogilewską. Z zamiłowania akompaniatorka pragnie pogłębić swoją wiedzę z zakresu wokalistyki. Uczęszcza na zajęcia wybitnych profesorów wokalistyki: Z. Sotkiława i E. Nesterenko. Po powrocie do Tbilisi podejmuje pracę w Gruzińskiej Filharmonii jako solistka i akompaniatorka oraz nawiązuje stałą współpracę z Teatrem Opery i Baletu współtworząc programy i koncerty muzyczne. W latach 1980-1992 koncertowała w wielu miastach byłego ZSSR, m. in. w: Moskwie, Kijowie, Rydze, Wilnie, Baku, Kutajsi, Batumi, Suchumi, Tbilisi. W roku 1985 za pracę na rzecz kultury i sztuki otrzymuje Dyplom Ministra Kultury Gruzji.

Wojna domowa w Gruzji wpływa na jej decyzję o wyjeździe z kraju. W 1993 roku przyjeżdża do Polski i podejmuje pracę w ówczesnej Wyższej Szkole Pedagogicznej (aktualnie Akademia Pomorska) w Słupsku jako wykładowca oraz w Państwowej Szkole Muzycznej jako nauczyciel przedmiotu fortepian. Od 1993 r. aktywnie uczestniczy w koncertach kameralnych akompaniując wybitnym solistami – śpiewakom i instrumentalistom polskich i zagranicznych scen operowych i filharmonicznych. Od tego samego roku współpracuje jako solistka pianistka z Filharmonią Słupską i Koszalińską.

 

W roku 1993 r. wraz z orkiestrą gra potrójny koncert i Fantazję L. van Beethovena, podwójny koncert W.A. Mozarta oraz Koncert G. Anthiela pod dyrekcją Josepha Hertera (USA).

W koncertach Filharmonii „Sinfonia Baltica” w Słupsku wykonuje główne partie fortepianowe.

Jako solistka i akompaniatorka uczestniczyła w Jubileuszu prof. H. Stillera oraz Jubileusz XXX lecia WSP w Słupsku. Od lat wykonuje koncerty monograficzny poświęcone twórczości F. Schuberta. Z wielkim powodzeniem prezentuje koncerty gruzińskiej muzyki fortepianowej.

 

Nagrywa audycje radiowe dla dzieci i młodzieży

W 1997 r. w Stuttgarcie, na Uniwersytecie Hohenheim wykonała utwory F. Schubert i F. Chopina.

W 1998 r. w Słupsku z niemieckim dyrygentem i pianistą Walterem Pfohlem zagrała utwory M. Moszkowskiego i W. Gawrilina na 4 ręce.

W 2000 roku na Międzynarodowym Konkursie Wokalistów w Mediolanie, akompaniuje polskiemu tenorowi Opery Narodowej Tomaszowi Krzysicy. Udział w Konkursie kończy się wielkim sukcesem, zajmuje on bowiem I miejsce i jak powiada laureat – "Moja pianistka ma w nim swój wielki udział".

 

Od wieli lat Medea Berianidze sprawuje funkcję, akompaniator i konsultanta muzycznego męskiego chóru Syntagma. Na cyklicznych koncertach PAP ART w Słupsku występuje w podwójnej roli, solistki i akompaniatorki. Znana na Pomorzu popularyzatorka gruzińskiej muzyki fortepianowej i chóralnej. Za swoją pracę sceniczną i pedagogiczną otrzymała Nagrodę i Medal Prezydenta Miasta Słupska.

Poleć